12.05.2020 Віртуальна виставка - персоналія «Василь Стефаник: бунтар, письменник, гуманіст». | |
Покуття – край, що споконвіку славився багатим чорноземом, яскравим одягом, гарною піснею та оригінальною говіркою, в якій збереглося чимало зворотів староукраїнської мови, взагалі, шаною до давніх народних традицій. Саме ця земля стала колискою для одного з найцікавіших новелістів української літератури, політика, громадського діяча – Василя Стефаника. Отримавши освіту, маючи можливість жити безбідно йдучи протореною дорогою Василь Стефаник зробив інший вибір. Він взяв на себе тягар виборювати голос для бідного, простого люду. Без прикрас та романтизації писав він про реалії українського села та душевні муки українського селянина. Зубожілим генієм закінчував земний шлях Василь Стефаник, але віри не втрачав. Самі вуста ворушили обітницю, мовлену ще замолоду: «Як безумний, бреду хмарою своєї фантазії. Сто раз розпускаю сили своєї душі, аби далекими світами відшукали мені щастя моє». Із покутської книги буття. Засади творчого мислення Василя Стефаника, Марка Черемшини і Леся Мартовича : монографія / Роман Піхманець. - К. : Темпора, 2012. - 578 с. - (Бібліотека „ЛітАкценту"). У книзі розглянуто підстави, на яких Василя Стефаника, Марка Черемшину та Леся Мартовича виокремлюють у літературну групу, а також простежено чинники, які їх об`єднували чи призводили до напруження в стосунках. Виходячи з того, що кожен із діячів "покутської трійці" - передусім самобутня творча особистість, автор вважає за необхідне зосередити увагу на характеристиці констант, що визначають їх мистецьку своєрідність. У монографії домінує вивчення засад художнього мислення представників "тріумвірату" письменників із Покуття. Книга розрахована на літературознавців, викладачів та студентів, усіх, хто цікавиться специфікою художньої свідомості, історією національної літератури й розвитком інтелектуальної думки в Україні.
Троянда ритуального болю. Роман про Василя Стефаника / Степан Процюк. – К.: Видавничий центр «Академія», 2010. – 184 с. Цей психобіографічний роман є історією загадкового внутрішнього світу і харизми Василя Стефаника. Його манила й переслідувала троянда — символ життя і смерті. Ритуалом власної творчості він прагнув подолати трагізм і суперечності буття. У його житті і творчості чорне та біле, нехтуючи безпекою, часто опинялися поруч. "Троянда ритуального болю" Степана Процюка — психоаналітичні версії історії загублених кохань, письменницьких страждань, палітра символів, дослідження творчого мовчання як втечі від перевтоми. Степан Процюк про Василя Стефаника, Карла-Густава Юнга, Володимира Винниченка, Архипа Тесленка, Ніку Турбіну / С. Процюк. — Київ: Грані-Т, 2008. — 96 с. — (Серія «Життя видатних дітей»). Книга для розумників і майбутніх першовідкривачів, для майбутніх геніїв та їхніх батьків. Горак Р. Кров на чорній ріллі. Есе-біографія Василя Стефаника / Роман Горак. – К.:Видавничий центр «Академія», 2010. – 608 с. Його називали Володарем дум селянських, Мужицьким Бетховеном, Чув себе листком берези, котрого пірвав вітер, забрав від мами. Жив у боргах. Соромився своєї бідності. Боліли йому людські страждання. Натягував від того струни душі своєї і виливав свій біль на папері. Постійно сумнівався, чи його письмо буде зрозумілим. Франко вважав його своїм наслідником у літературі, критикував тих, хто хотів спримітизувати написане ним. Таким постає Василь Стефаник в есе-біографії Романа Горака «Кров на чорній ріллі». Бабій В. Покутський трисвіт / авт.-упоряд. Василь Бабій. - Івано-Франківськ : Видавець Супрун В. П., 2010. - 208 с. Видання представляє "Покутську трійцю": Василя Стефаника, Леся Мартовича, Марка Черемшину у їх багатогранному вимірі через художнє слово, слово критика і літературознавця. Гоян Я. Дорога : літературний портрет Василя Стефаника / Ярема Гоян. - К. : Веселка, 2005. - 70 с. Про життєві дороги новеліста світової слави Василя Стефаника, про людей, які йому зустрічалися і ставали прообразами героїв новел, про маловідомі, але надзвичайно цікаві й промовисті факти життя письменника. Піхманець Р. Іван Франко і Василь Стефаник: взаємини на тлі доби / Роман Піхманець ; НАН України Львів. від. Ін.-ту л-ри ім. Т. Г. Шевченка, Ін-т українознавства при Прикарпат. Нац. ун-ті ім. В. Стефаника. - Л., 2009. - 262 с. - (Франкознавча серія. Вип. 13). У книзі на багатому фактографічному матеріалі розкрито взаємини І. Франка та В. Стефаника як найчільніших представників "старшого" і "молодого" поколінь в українській політичній історії і в розвитку національного письменства. Порушено проблеми рецепції постаті "українського Мойсея" у свідомості покутського новеліста та сприйняття Франком художнього новаторства В. Стефаника. Воскресіння Сонця: есе/Ярема Гоян; ( іл. В.І.Касіяна). - Київ: Веселка, 2016.- 319с.: іл. Стефаник В. С. Кленові листки : оповідання / Василь Стефаник ; вступ. ст. М. Ф. Нечиталюка ; іл. Г. В. Якутовича. – К. : Дніпро, 1987. – 237 с. : іл. У глибоколіричних, сповнених драматизму оповіданнях письменник змалював тяжку долю селян Західної України на рубежі ХІХ-ХХ ст. Стефаник В. С. Моє слово : новели, оповідання, автобіографічні та критичні матеріали, витяги з листів / Василь Стефаник ; упоряд. передм. і прим. Л. Дем’янівської. – 2-ге вид., доп. – К. : Веселка, 2000. – 319 с. : іл. – (Шк. б-ка). Короткі, як спалах блискавки, психологічно сильні й гармонійно цілісні щодо змісту й форми новели Василя Стефаника вражають драматизмом і правдивістю. Трагічні конфлікти минулого викликають глибоке співпереживання.
Камінний хрест: вибрані твори / Василь Стефаник. — К. : Знання, 2017. — 239 с. — (Скарби). До збірки творів Василя Стефаника (1871—1936) входить низка його найкращих новел, які засвідчили прихід у світову літературу самобутнього письменника. Багато з них були одразу перекладені й видані іноземними мовами.В цих новелах автор торкається теми осиротілих дітей, зубожіння селянства, вимушеної еміграції, показує родинні драми породженні війною.. З часу написання творів Стефаника життя галичан радикально змінилося, але багато новел залишаються актуальними і сьогодні.
| |
|
Пошук |
---|
Наше опитування |
---|
Календар |
---|
Статистика |
---|
Форма входу |
---|