В сучасний час беззаперечною є важливість неформальної освіти та роботи з підтримки самостійності, самовдосконалення юнацтва. Пошук альтернативних форм та способів роботи з молоддю, залучення їх до активності в найрізноманітніших соціальних сферах та проєктах, участь у демократичних процесах та структурах є необхідною ланкою на шляху до створення нового демократичного суспільства.
Обласна бібліотека для юнацтва долучилась до проведення Всеукраїнського тижня права, з нагоди річниці прийняття Загальної декларації прав людини підготувавши декілька цікавих зустрічей для старшокласників міста. Бібліотекар читальної зали Людмила Ковальчук зустрілась з учнями 10-Б класу Академічного ліцею-інтернату Івано-Франківської обласної ради , які взяли участь в правовій настільній грі «Democracy Cake – Рецепт демократії», яка створена правозахисною організацією Фонд Рафто. Фонд «Освіта для демократії» та Громадська спілка «Громадські ініціативи України» вирішили підготувати українську версію гри для заохочення розмови про демократію в молодіжному суспільстві. Перед учнями, учасниками гри, ставились завдання визначити та аргументувати відповіді на такі питання: що таке демократія, які її найважливіші інгредієнти? Як зробити, щоб демократія вистояла перед загрозами? У сучасному світі, в контексті викликів, перед якими ми стоїмо, актуальність цих питань постійно зростає. Гра «Democracy Cake – Рецепт демократії» дозволяє підняти ці питання у дружньому до учасників форматі. Бібліотекар ліцею Марія Хміль ознайомила учнів ліцею з літературою правової виставки «Чи знаєш ти свої права?»
Ще однією пізнавальною ланкою у проведенні Всеукраїнського тижня права став правовий діалог «Людина у світі закону», що відбувся з ліцеїстами 9-Б класу Академічного ліцею-інтернату Івано-Франківської обласної ради. Старшокласники стали гравцями в навчальній картковій грі «Країна гідності». Вони, як члени парламенту вигаданої однойменної країни навчалися приймати рішення про соціальну політику щодо соціальних прав, у рамках плану розвитку на найближчі п’ять років. Добираючи аргументи під час прийняття рішень учні більше дізнаються про соціальні права та їх зв’язки з соціальною політикою. Вивчення соціальних прав через освіту з прав людини, необхідність прийняття рішень та відповідальність за них, робота в команді - все це є важливими навичками для молоді України. Фасилітаторами та організаторами гри стали бібліотекар читальної залиобласної бібліотеки для юнацтва Людмила Ковальчук, бібліотекар ліцею Марія Хміль та вихователь ліцею Марія Середюк, вони допомагали дітям знаходити відповіді на дискусійні питання, роз’яснювали неоднозначні моменти та підраховували бали, щоб визначити найбільш результативні стратегії у грі.
У форматі пізнавальної гри головним має бути не перемога чи зібрані бали, а певний навчальний елемент, набір навиків та компетенцій, які набувають учні під час її проведення, пошук нових поглядів та рішень в ході активної участі кожного гравця, створення дружнього, безконфліктного середовища для всіх. Це один з найсучасніших способів звернути увагу юнацтва на проблеми сучасного суспільства та спробувати себе у їх вирішенні, нехай тільки у форматі уяви, гри.
|